"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Samad: Kerjasama dengan BN tak sama seperti era Amanah-Bersatu

Chia Wan Rou

KUALA LUMPUR: Jalinan kerjasama antara Pakatan Harapan (PH) dengan Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya negeri akan datang adalah berbeza berbanding ketika gabungan itu bersama Bersatu pada PRU14, kata Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Abd Samad.

“Ia sangat berbeza dengan (masa bersama) Bersatu pada 2018, ketika itu ia parti baharu. Malah jenteranya tak kuat pada 2018.

“Umno adalah parti yang kuat, jadi rundingan mesti mengambil kira kekuatan mereka,” katanya selepas menghadiri rundingan pembahagian kerusi di Menara Dato Onn.

Beberapa pemimpin PH termasuk Khalid memberitahu wartawan, rundingan malam ini berlangsung baik.

Khalid yang juga bekas Ahli Parlimen Shah Alam berkata, rundingan malam ini adalah yang terakhir “pada peringkat ini” dan sebarang perkara yang belum diselesaikan akan dibangkitkan “di peringkat lebih tinggi”.

Katanya, pembahagian untuk semua kerusi sudah selesai kecuali “beberapa kerusi”.

Sementara itu, Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli ketika ditemui juga berkata rundingan pembahagian kerusi berjalan baik tetapi enggan mengulas lanjut.

Tiada ulasan: