"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sabah: 4 selamat dalam kemalangan kereta api rempuh van

FMT Reporters
PETALING JAYA: Empat lelaki terselamat selepas sempat keluar daripada van dinaiki mereka yang dirempuh kereta api di KM21.5 Jalan Perumahan Kampung Anak Kinarut, Papar, semalam.

Ketua Polis Papar Kamaruddin Ambo Sakka berkata dalam kejadian kira-kira 6 petang itu, pemandu Perodua Rusa berkenaan tidak menyedari akan ada kereta api lalu di kawasan tersebut kerana palang landasan tidak diturunkan untuk menutup laluan.

Katanya, menghampiri lokasi kejadian pemandu kereta api kemudian membunyikan hon dan cuba menekan brek namun gagal lalu melanggar kenderaan berkenaan.

“Pemandu kereta api dipercayai hanya menyedari kehadiran kereta dalam jarak kira-kira 20m, menyebabkan pelanggaran itu tidak dapat dielakkan.

“Empat lelaki yang menaiki van sempat keluar, hanya pemandunya cedera ringan ketika cuba menyelamatkan diri,” katanya menurut Harian Metro.

Tiada ulasan: