"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Malu hamil luar nikah, penyanyi sumbat bayi dalam ‘luggage’ sebelum buang di kebun

WAN SITI AMINAH

Angkara mahu menutup malu kerana melahirkan anak luar nikah, seorang penyanyi sanggup membuang bayinya sendiri. 

Berusia awal 20-an, penyanyi yang kejam itu sanggup menyumbat bayi yang masih bernyawa ke dalam sebuah beg begasi.

Beg tersebut kemudian dibiarkan tertutup selama dua hari di dalam bilik tidurnya sehingga tiada lagi suara yang keluar dari jasad itu.

Setelah memastikan bahawa bayinya sudah meninggal dunia, wanita itu kemudian menghumban beg tersebut di sebuah kebun pada awal Mei lalu.

Menyayat hati, jasad bayi malang itu kemudian ditemukan oleh penduduk kampung pada jam 3 petang, keesokan harinya.

Selepas melakukan siasatan terperinci, pihak polis akhirnya berjaya mengenal pasti dan menangkap suspek pada 8 Jun lalu.

Suspek yang tidak berperikemanusiaan itu merupakan seorang penyanyi dangdut yang berasal dari daerah Pacitan, Jawa Timur, Indonesia.

Menurut Ketua Polis Daerah Pacitan, AKBP Wildan Alberd, penyanyi dangdut yang berusia 23 tahun itu melahirkan anak di dalam tandas bersendirian.

Masih dalam siasatan, pihak polis bagaimanapun tidak menolak kemungkinan bahawa ada suspek lain yang terlibat di dalam kes itu.

“Pelaku mengaku nekad membuang bayi tersebut karena malu atas hasil hubungan gelapnya dengan beberapa orang lelaki berhidung belang. 

“Polis juga masih melakukan siasatan lanjut terhadap kemungkinan adanya tersangka (suspek) yang lain.” Jelas Wildan.

Tiada ulasan: