"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

??? Tinggal sebumbung dengan dua suami, wanita siap guna sistem tidur bergilir

MAISARAH AISYA

Poliandri berlaku apabila seorang wanita berkahwin dengan lebih seorang suami, hal ini adalah dilarang dalam ajaran Islam

Ini adalah disebabkan nasab keturunan, ia adalah lebih sukar untuk menentukan anak itu terhasil dari sperma suami yang mana satu.

Tular di media sosial Indonesia mengenai seorang wanita yang tinggal sebumbung dengan dua suami.

Siti dan dua suaminya pernah dihalau oleh penduduk kampung yang marah akan perbuatan poliandri tersebut.

Memetik laporan Tribun Pekanbaru, Siti tinggal sebumbung bersama Somad dan Abdu, malah mereka menyara hidup dengan gerai kecil juga kedai gas.

Rumah mereka hanya mempunyai dua bilik tidur dan Siti akan tidur di bilik suami-suaminya mengikut giliran.

Jika mahu melakukan hubungan intim bersama suami, Siti perlu menunggu seorang lagi suaminya tidur dahulu.

Poliandri dilarang dalam Islam bagi menjaga nasab keturunan agar tidak tertukar siapa sebenarnya bapa kepada anak yang dikandung.

Tiada ulasan: