"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rogol pekerja hotel di Genting Highlands, polis tahan pelancong asing

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang pelancong asing ditahan bagi membantu siasatan kes rogol seorang pekerja hotel di Genting Highlands, Isnin lalu.

Ketua Polis Bentong Zaiham Mohd Kahar berkata penahanan dibuat selepas menerima laporan mangsa iaitu wanita tempatan berusia 20 tahun yang didakwa diperkosa suspek dalam kejadian 5.20 pagi, Isnin lalu.

Menurutnya, berdasarkan laporan mangsa yang dalam perjalanan ke bilik sewanya dipanggil suspek dan bertanyakan kemudahan disediakan di hotel itu.

“Kemudiannya suspek mengajak mangsa ke biliknya untuk tidur bersama namun ditolak.

“Suspek bertindak menarik tangan mangsa secara paksa dan membawanya masuk ke dalam bilik lalu merogolnya,” katanya dalam kenyataan.

Zaiham berkata, siasatan mendapati suspek adalah warga asing berusia 41 tahun yang datang ke Malaysia untuk tujuan melancong.

Katanya, sepasukan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bentong menahan suspek berhampiran hotel terbabit pada hari yang sama.

Suspek direman tujuh hari bermula 13 Jun untuk siasatan.

Tiada ulasan: