"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pekerja hotel disyaki rogol pelanggan

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@mediaprima.com.my

Kuala Lumpur: Pekerja hotel warga Bangladesh yang didakwa merogol pelanggan wanita yang menginap di hotel itu di Bukit Bintang ditahan polis, Isnin lalu.

Suspek berusia 30 tahun ditahan beberapa jam selepas melakukan perbuatan keji itu ke atas mangsa berusia 22 tahun.

Kejadian dipercayai berlaku pada 1.30 tengah hari ketika mangsa warga Indonesia berada di dalam bilik hotelnya.

Menurut sumber, suspek mengunjungi bilik mangsa dan memberitahu mahu memeriksa bilik itu, menyebabkan mangsa tidak mengesyaki apa-apa, apatah lagi dia mahu mendaftar keluar selepas tempoh menginap tamat.

"Bagaimanapun suspek kemudian mengajak mangsa untuk melakukan hubungan seks dan ingin memberi wang.

"Mangsa enggan dan menolak ajakan suspek yang kemudian bertindak kasar dan terus memperkosanya sebelum dia beredar dari situ," katanya.

Sumber berkata, mangsa yang trauma dengan kejadian itu kemudian menghubungi pihak polis bagi melapor kejadian.

"Polis yang tiba melihat mangsa dalam keadaan menangis sebelum dia menceritakan kejadian itu.

"Suspek yang berada di hotel terbabit kemudian ditahan polis dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk tindakan selanjutnya," katanya.

Tiada ulasan: