"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rembat 70 iPhone, cedera pengawal, pelajar IPT ditahan

Bernama
Gambar dari kamera CCTV menunjukkan suspek mencuri iPhone dan barangan lain dari sebuah kedai di Kompleks Menara Condong, Teluk Intan, 3 April lepas.
IPOH: Seorang pelajar lelaki sebuah IPT di sebuah kondominium di Bukit Mertajam, Pulau Pinang Selasa lepas berkaitan kes samun kedai telefon dan mencederakan seorang pengawal keselamatan di Kompleks Menara Condong, Teluk Intan, 3 April lepas.

Ketua Polis Hilir Perak, Ahmad Adnan Basri, berkata dengan penahanan suspek berusia 21 tahun, polis percaya dapat menyelesaikan kes melibatkan kerugian kira-kira RM300,000.

Beliau berkata, suspek yang masih bujang didapati mempunyai satu rekod lampau berkaitan jenayah namun hasil ujian air kencing mendapati dia negatif dadah.

Ahmad Adnan berkata, suspek juga mengaku terlibat dalam kes itu bersendirian dan hasil penahanan, polis merampas 23 telefon pintar jenis iPhone, satu jam tangan jenama Apple, iPad, beg pakaian, dua pen tablet jenama Samsung, wang tunai RM853, sebuah kereta jenis Proton Wira, satu kunci kereta serta sekeping kad Touch ‘n Go.

“Suspek direman empat hari bermula 14 hingga 17 Jun untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan,” katanya.

Pada 3 April, polis Hilir Perak memburu suspek yang melarikan kira-kira 70 telefon pintar iPhone bernilai hampir RM300,000 dalam kejadian samun di Kompleks Menara Condong, Teluk Intan.

Tiada ulasan: