"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dah nak masuk dua tahun Anwar Ibrahim jadi PM, mana potret rasmi?

Harapandaily

Sudah hampir dua tahun Datuk Seri Anwar Ibrahim mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri tetapi gambar beliau rupanya tiada terpampang di bangunan kerajaan negeri Terengganu.

Orang ramai mulai menyedari potret rasmi Perdana Menteri tiada dalam susunan gambar berbingkai yang digantung dalam premis kerajaan ditadbir Pas itu.

Reaksi itu susulan pertemuan Anwar dengan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr Ahmad semalam.

Rata-rata mempersoal kegagalan pihak kerajaan negeri Terengganu yang dilihat tidak menghormati kedudukan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri selaku Ketua Kerajaan Persekutuan.

Untuk rekod, potret rasmi Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Sultan Ibrahim sebagai Ketua Utama Negara bagi Persekutuan belum dikeluarkan.

Sebelum ini, gambar PM Tan Sri Mahiaddin Md Yassin ada digantung di pejabat MB berkenaan. (Gambar bawah)

Tiada ulasan: