"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Murid dakwa dipukul selepas intai guru hisap rokok

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menyiasat seorang guru kerana didakwa menampar dan menumbuk empat muridnya kerana berang selepas mangsa dipercayai mengintai lelaki itu menghisap rokok di sebuah sekolah di Pontian, Johor.

Ketua Polis Pontian Mohammad Shofee Tayib berkata, pihaknya menerima laporan daripada ibu bapa murid berkenaan yang didakwa dimarah dan dipukul guru berusia 48 tahun terbabit pada petang Rabu, lapor Kosmo!.

Katanya, murid itu yang berusia 10 dan 11 tahun pulang dari sekolah dalam keadaan menangis dan menggigil sebelum menceritakan kepada ibu bapa mereka mengenai kejadian tersebut.

Shofee berkata, salah seorang murid berkenaan juga mengalami sakit kecederaan di bahagian atas dan kening kiri.

“Siasatan yang dijalankan ke atas guru terbabit, lelaki itu mengakui marah kerana salah seorang muridnya mengintai ketika sedang menghisap rokok di kawasan stor sekolah.

“Setakat ini tiada tangkapan dilakukan ke atas guru tersebut kerana polis masih menunggu arahan perintah untuk menyiasat daripada pejabat Timbalan Pendakwa Raya.

“Polis juga mengeluarkan notis kepada empat murid tersebut bagi mendapatkan pemeriksaan lanjut di Hospital Pontian,” katanya.

Tiada ulasan: