"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Klopp pertahankan Nunez

Agensi

London: Ketumpulan penyudah Darwin Nunez di depan gol nyata membangkitkan kemarahan ramai peminat tegar Liverpool di seluruh dunia.

Bagaimanapun pengurus The Reds, Jurgen Klopp tetap mempertahankan anak buahnya itu termasuk dakwaan kemungkinan Nunez bakal meninggalkan kelab itu.

Jelas Klopp, penyerang Uruguay itu sudah melakukan segala-galanya namun nasib masih belum menyebelahi bekas pemain Benfica itu.

"Dia tidak bernasib baik dalam banyak situasi. Dia melakukan segala-galanya dengan betul tetapi masih tiada rezeki. Tiada alternatif selain dia sendiri perlu melaluinya," kata Jurgen Klopp.

Terdahulu Nunez terlepas peluang untuk menjaringkan gol ketika berdepan Tottenham Hotspur minggu lalu, sekali gus menjadikannya gagal mencetak jaringan dalam kesemua lapan perlawanan membabitkan pasukan Liverpool.

Selepas menerima kecaman yang teruk dari penyokong The Reds, Nunez kemudian memadam semua gambarnya bersama Liverpool di akaun Instagram peribadinya.

Untuk musim ini, dia sudah meledak 11 gol daripada 34 aksi bersama Liverpool dalam saingan Liga Perdana Inggeris.
-hmetro 

Tiada ulasan: