"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Masjid Bandar Utama Batang Kali halang pakai baju Malaysia Madani untuk solat?

Exco Agama turun ke masjid yang halang pakai baju Malaysia Madani untuk solat

BORHAN AHMAD

Exco Agama Selangor Dr Fahmi Ngah berjanji akan turun sendiri ke Masjid Bandar Utama Batang Kali bagi menyiasat kejadian mengarahkan penyokong Pakatan Harapan menterbalikkan baju mereka jika ingin sembahyang di masjid itu.

Dalam satu kenyataannya menerusi akaun X, Fahmi yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam dan Pembudayaan Inovasi itu berkata, “Esok saya sendiri akan turun ke masjid itu Bersama Pegawai Tadbir Agama untuk dapatkan penjelasan.”

Fahmi merujuk kepada laporan beberapa pihak tentang kejadian di masjid berkenaan beberapa hari lepas di mana penyokong PH yang mahu memasuki masjid itu diarahkan menterbalikkan baju mereka.

Turut diarahkan adalah menterbalikkan baju adalah mereka yang memakai baju Malaysia Madani agar lambang itu tidak boleh dilihat di dalam masjid itu.

Namun, dalam masa yang sama, penyokong Perikatan Nasional (PN) yang mahu bersembahyang di masjid itu dengan memakai baju lambang parti mereka tidak berhadapan dengan larangan yang sama.

“Ramailah yang tak puas hati. Yang pakai baju Malaysia Madani pun kena terbalikkan. Bukan ada kaitan parti pun.

“Ada yang pakai kopiah Pas elok ja. Pakai baju PN pun ok ja,” kata Najib Bakar menerusi hantaran di Facebook.

Najib turut berkongsikan beberapa gambar sebagai bukti menggambarkan ‘peraturan’ yang berat sebelah itu.

Menurut Dr Fahmi, beliau akan bersolat Jumaat di masjid itu hari ini di samping berbincang dan mendapatkan penjelasan tentang kejadian yang didakwa berkenaan.

Tiada ulasan: