"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

3 polis antara 6 direman kes curi bahan api jet,

FMT Reporters

PETALING JAYA: Tiga anggota polis antara enam lelaki direman berhubung kehilangan bahan api jet A-1 dari pangkalan udara di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.

Ketua Polis Selangor, Hussein Omar Khan berkata Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Selangor membuka satu kertas siasatan bawah Seksyen 409 Kanun Keseksaan atas kesalahan pecah amanah selepas menerima laporan Isnin lalu.

Susulan itu, beliau berkata, enam lelaki berumur 31 hingga 55 tahun ditahan keesokannya.

Tiga daripada enam orang ditahan itu merupakan pegawai rendah polis yang bertugas di pangkalan udara berkenaan, katanya dalam kenyataan.

Menurutnya, semua suspek dibawa ke Mahkamah Majistret di sini semalam, di mana mereka direman dua hingga tujuh hari.

Hussein berkata, polis tidak akan berkompromi dan tindakan akan diambil mengikut undang-undang, walaupun kes membabitkan pegawainya.

Tiada ulasan: