"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita racun 5 orang sebelum minum sianida

Bernama

Pintu bilik dikunci dari dalam dan sisa racun ditemukan di dalam cawan di tempat kejadian, menurut penyiasat.
Mayat tiga lelaki dan tiga wanita itu ditemukan di dalam sebuah bilik hotel mewah di Bangkok pada petang Selasa. (Gambar AP)
BANGKOK: Seorang wanita berusia 56 tahun dipercayai meracuni lima pelancong Vietnam dengan sianida yang dihidangkan dalam cawan sebelum meminum racun itu sendiri di sebuah hotel mewah di Bangkok, menurut polis, lapor Agensi Berita Jerman (dpa).

Mayat tiga lelaki dan tiga wanita itu ditemukan pada petang Selasa oleh kakitangan hotel itu, dan pemeriksaan awal di lokasi kejadian tidak mendapati sebarang tanda-tanda kekerasan dan rompakan.

Pada sidang media hari ini, polis berkata, seorang daripada enam pelancong tersebut, dua daripadanya juga memegang pasport Amerika Syarikat, dipercayai dalang di sebalik tragedi itu.

Kami mengesahkan seorang daripada enam yang maut menyebabkan kejadian ini dengan menggunakan sianida, kata Biro Polis Metropolitan Bangkok, Noppasil Poonsawas.

Keluarga mangsa mengesahkan, terdapat pertikaian mengenai wang.

Anggota penyiasat mendapati pintu bilik dikunci dari dalam dan sisa racun ditemukan di dalam cawan di tempat kejadian.

Polis menemui sisa racun dalam cawan yang ditemukan di tempat kejadian dan anggota penyiasat juga mendapati pintu bilik dikunci dari dalam.

Tiada ulasan: