"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki dibunuh, mayat dibakar angkara hutang

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@mediaprima.com.my
LOKASI mayat lelaki ditemui di kawasan semak samun berhampiran Empangan Semenyih. FOTO ihsan Polis
LOKASI mayat lelaki ditemui di kawasan semak samun berhampiran Empangan Semenyih. FOTO ihsan Polis
Kajang: Angkara hutang RM7,000 menyebabkan seorang lelaki dibunuh dan mayatnya dibakar di kawasan semak berhampiran Empangan Semenyih di sini.

Ringkasan Berita
  • Lelaki dibunuh dan dibakar kerana hutang RM7,000 berhampiran Empangan Semenyih.
  • Empat suspek ditahan di Batu 14 Hulu Langat.
  • Tiga suspek akan dituduh di Mahkamah Kajang, seorang lagi menjadi saksi pendakwaan.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Naazron Abdul Yusof berkata, pada jam 10.07 pagi 23 Jun lalu, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang menerima laporan berkaitan mayat dijumpai dalam keadaan terbakar di lokasi itu.
Menurutnya, bertindak atas maklumat awam dan siasatan polis, pada 11 Julai lalu, polis menahan empat lelaki berusia 18 tahun yang juga rakan mangsa berusia 28 tahun itu di Batu 14 Hulu Langat di sini, bagi membantu siasatan.

"Hasil pemeriksaan dapati kesemua yang ditangkap positif dadah jenis methamphetamine dalam ujian awal saringan air kencing manakala dua daripada mereka mempunyai lebih 20 rekod jenayah lampau.

"Motif kejadian disebabkan isu hutang apabila mangsa yang tidak bekerja berhutang RM7,000 dengan suspek," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, tiga suspek akan dituduh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan esok di Mahkamah Kajang manakala seorang lagi akan dijadikan saksi pendakwaan.

Tiada ulasan: