"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akmal pesan Adun Rembia sediakan 'tin milo'

Isabelle Leong

Ketua Pemuda Umno, Dr Muhamad Akmal Saleh berpesan kepada Adun Rembia Muhammad Jailani Khamis supaya menyediakan tabung bagi membayar pampasan RM100 juta kerana melompat parti.

"Semalam Ketua Menteri (Ab Rauf Yusof) dah buat sidang media, Setiausaha Agung Umno (Asyraf Wajdi) dah keluarkan statement, sediakan RM100juta.

"Nasihat saya, siapkan tin-tin milo untuk dikumpulkan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Subang di bangunan Umno Selangor hari ini.

Terdahulu Asyraf berkata semua calon BN telah menandatangani akuan bersumpah yang secara jelas menyatakan mereka akan meletakkan jawatan sebagai ahli parti dan wakil rakyat jika menyertai parti politik lain.

Langkah tersebut, katanya bagi membolehkan pilihan raya kecil diadakan dan mereka juga perlu membayar balik kepada BN sebanyak RM100 juta.

Asyraf juga mencabar Jailani untuk berjumpa di mahkamah susulan tindakannya menyertai PAS.

Pada 16 Julai lalu, PAS mengumumkan bahawa Jailani - yang digantung enam tahun daripada Umno - telah menyertai parti Islam itu sejak Jun tahun lalu.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata penyertaan Jailani ke dalam PAS tidak akan menjejaskan kedudukan Adun terbabit kerana DUN Melaka belum menguatkuasakan undang-undang antilompat parti semasa Jailani menyertai parti itu.

Tiada ulasan: