"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua kanak-kanak perempuan disyaki diculik ditemukan selamat

FMT Reporters

PETALING JAYA: Dua kanak-kanak perempuan dilaporkan hilang ditemui selamat selepas dipercayai dilarikan seorang lelaki menaiki kereta dalam kejadian di Jeram, Kuala Selangor, semalam.

Pemangku Ketua Polis Kuala Selangor, Mohd Ambia Nordin, berkata mangsa ditemui pada hari sama selepas sejam dilaporkan hilang pada 6.30 petang.

Katanya, kejadian berlaku ketika dua kanak-kanak yang tinggal berjiran itu sedang bermain di taman perumahan berkenaan.

“Polis telah bertindak menjalankan siasatan segera sejurus menerima laporan berkenaan.

Lokasi kanak-kanak itu dijumpai berhampiran kawasan rumah mereka dan dalam keadaan selamat tanpa sebarang kecederaan, katanya menurut Sinar Harian.

Beliau berkata, usaha sedang dilaksanakan bagi mengesan suspek dan mengenal pasti motif kejadian dengan kes disiasat mengikut Seksyen 369 kanun keseksaan dan 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001.

Orang ramai diingatkan sentiasa mengawasi anak-anak yang berada di luar rumah bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini berlaku, katanya.

Sebelum ini, tular berhubung kehilangan dua kanak-kanak yang dikatakan diculik lelaki menaiki sebuah kereta Perodua Bezza.
VIDEO tular memaparkan kanak-kanak perempuan yang ditemui semula selepas dilarikan seorang lelaki memandu Perodua Bezza hitam di Taman Ikan Emas, Kuala Selangor, semalam. FOTO tular
VIDEO tular memaparkan kanak-kanak perempuan yang ditemui semula selepas dilarikan seorang lelaki memandu Perodua Bezza hitam di Taman Ikan Emas, Kuala Selangor, semalam. FOTO tular

Tiada ulasan: