"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rogol kanak-kanak 11 tahun bergilir-gilir, 4 remaja ditahan

Muhamad Lokman Khairi
am@hmetro.com.my
Empat remaja lelaki disyaki merogol kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun dibawa ke Mahkamah Majistret Teluk Intan pagi tadi untuk mendapatkan perintah reman. FOTO MUHAMAD LOKMAN KHAIRI.
Empat remaja lelaki disyaki merogol kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun dibawa ke Mahkamah Majistret Teluk Intan pagi tadi untuk mendapatkan perintah reman. FOTO MUHAMAD LOKMAN KHAIRI.
Teluk Intan: Empat remaja lelaki ditahan polis, semalam kerana disyaki merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun secara bergilir-gilir.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Ahmad Adnan Basri berkata, empat suspek berusia antara 14 hingga 17 tahun ditahan di lokasi berbeza antara jam 3 petang hingga 10 malam selepas mangsa yang juga murid sekolah membuat laporan polis jam 12.26 tengah hari, semalam.

Beliau berkata, berdasarkan siasatan, suspek pertama dan suspek kedua merogol mangsa secara bergilir-gilir di dalam kereta ketika mangsa keluar bermandi-manda bersama suspek di kawasan air terjun Lata Kinjang, Tapah jam 6.30 petang, Rabu lalu.

"Pada 8.30 malam, hari yang sama, suspek ketiga merogol mangsa ketika mangsa mengikuti suspek pulang ke rumahnya di sekitar daerah Hilir Perak.

"Seorang lagi suspek merogol mangsa pada jam 12:30 tengah malam Khamis di kawasan semak di Teluk Intan semasa mangsa dan suspek keluar bersiar-siar.

"Hasil soal siasat awal yang dijalankan, didapati dua suspek yang masih bersekolah serta dua lagi tidak bersekolah mengaku terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, siasatan lanjut mendapati, mangsa mengenali suspek pertama melalui media sosial dan suspek pertama memperkenalkan pula mangsa kepada tiga lagi individu terbabit.

Ahmad Adnan berkata, Mahkamah Majistret Teluk Intan pada pagi tadi membenarkan empat remaja lelaki itu ditahan reman selama tiga hari sehingga Ahad ini untuk siasatan lanjut.

"Kertas siasatan akan dirujuk kepada timbalan pendakwa raya dengan cadangan pertuduhan.

"Polis menasihatkan ibu bapa supaya sentiasa memantau pergerakan anak khususnya anak perempuan supaya tahu dengan siapa dan ke mana lokasi yang dituju bagi memastikan mereka tidak terbabit dengan gejala negatif," katanya.

Tiada ulasan: