"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua polis trafik Perlis ditahan, peras ugut, pukul warga asing

Aizat Sharif
am@hmetro.com.my
POLIS membawa keluar dua anggota trafik dari Mahkamah Kangar selepas perintah reman diperolehi kerana pemerasan dan mengasari warga asing. FOTO Aizat Sharif
POLIS membawa keluar dua anggota trafik dari Mahkamah Kangar selepas perintah reman diperolehi kerana pemerasan dan mengasari warga asing. FOTO Aizat Sharif
Kangar: Dua anggota trafik Perlis direman selama tiga hari hingga Isnin bagi membantu siasatan kes pemerasan dan mengasari seorang lelaki warga Bangladesh semalam.

Perintah reman terhadap suspek berusia awal 30-an berpangkat Koperal itu dikeluarkan Majistret Mahkamah Kangar Ana Rozana Mohd Nor selepas dibawa ke mahkamah hari ini.

Ketua Polis Perlis, Datuk Muhammad Abdul Halim ketika dihubungi mengesahkan penahanan itu.

"Buat masa ini, kes ini masih dalam siasatan mengikut Seksyen 384 dan Seksyen 323 kerana dipercayai memeras ugut dan memukul warga Bangladesh.

Menyamar imigresen cari duit
Disember 28, 2019 @ 7:27pm
"Kejadian itu dipercayai berlaku di kawasan sekitar Arau semalam dan suspek ditahan di balai polis semalam selepas polis menerima laporan daripada mangsa," katanya.

Katanya, mangsa dipercayai dipukul dan diperas ugut oleh suspek dan wang yang dipercayai diterima daripada peras ugut itu sebanyak RM700.

"Kita masih menunggu laporan penuh perubatan daripada doktor untuk mengetahui tahap kecederaan dialami lelaki Bangladesh itu selepas dipercayai dipukul kedua-dua suspek itu.

"Dalam hal ini, kita tidak akan sesekali melindungi anggota mahupun pegawai polis yang bertindak menyalahi undang-undang dengan tindakan tatatertib akan diambil sekiranya mereka didapati bersalah," katanya.

Tiada ulasan: