"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita dihempap pokok tumbang di Gunung Tahan gagal diselamatkan, meninggal dunia

Amir Hamzah Nordin
am@hmetro.com.my
LAPORAN terdahulu Harian Metro
LAPORAN terdahulu Harian Metro
Jerantut: Wanita yang cedera akibat dihempap pokok tumbang di Kem Seputih, berdekatan Gunung Rajah, Kuala Tahan ketika ekspedisi mendaki Gunung Tahan disahkan meninggal dunia.

Ketua Polis Daerah Jerantut Deputi Superintendan Zukri Muhammad berkata, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) di Pengkalan TUDM, Kuantan kira-kira 8 malam tadi.

"Wanita itu, Wan Nurulhuda Mior Abdullah berusia 49 tahun itu cedera di pinggul dan tidak sedarkan diri sebelum operasi menyelamat dilaksanakan.

"Mayat mangsa sudah dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk menjalani bedah siasat di Unit Patalogi, esok," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Wanita itu menyertai pendakian bersama 10 peserta dengan bantuan Malim Gunung Mainol Azian.

Tiada ulasan: