"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

DNA Misteri Pada Tubuh Beng Hock Kekal Misteri

Inkues keatas kematian Setiausaha Politik Teoh Beng Hock bermula hari ini dengan peguam dari pasukan Peguam Negara Tan Hock Chuan menyerahkan senarai 97 saksi dan mencadangkan jawatankuasa siasatan itu memulakan soal-jawab keatas 12 saksi termasuk tiga pakar kimia dan tiga patologis.

Tan kemudiannya mendedahkan sampel DNA dari 157 orang yang diambil dan dianalisa polis tidak berkait dengan DNA misteri yang dijumpai pada jaket dan tali pinggang mendiang.

Peguam mewakili keluarga mangsa, Gobind Singh Deo meminta mahkamah untuk mengesahkan bahawa sampel DNA dari dua saksi iaitu Tan Boon Wah dan Lee Wye Wing tidak sama dengan DNA misteri itu.

Koroner kemudiannya memanggil dua saksi iaitu pegawai keselamatan Plaza Masalam, Siti Zabedah Yahya, yang menemui mayat mendiang di bumbung tingkat lima bangunan itu dan dan juruteknik Plaza Masalam, Mohd Ridzuan Samsuri.

Menurut Ridzuan, hanya ada dua cara untuk memasuki bumbung di tingkat lima iaitu melalui bumbung teratas Plaza Masalam atau window berjeriji di tingkat yang sama.

Katanya lagi, jeriri itu sentiasa berkunci dan hanya pihak keselamatan dan juruteknik mempunyai kunci ke bumbung tersebut. Pihaknya juga mempunyai rekod siapa yang memegang kunci pada hari tersebut.
-tvantara.com-

Tiada ulasan: