"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Umno Berjaya Cipta Perangkap ?

Utusan meroyan melaporkan;

“KUAL A LUMPUR 5 Ogos - Pergerakan Pemuda UMNO hari ini melahirkan kesanggupan mereka untuk turun padang menyertai demonstrasi aman yang dianjurkan oleh Pemuda Pas Jumaat ini bagi mendesak Kerajaan Selangor menukar
portfolio Exconya, Ronnie Liu”


KOMEN:

Aku sudah mengagak, bagaimana kenyataan Hasan Ali akan dimanipulasi oleh UMNO. kenyataan Pemuda UMNO ini, sedikit sebanyak dapat memberikan gambaran betapa UMNO boleh ‘bermain’ untuk melahirkan sangsi dalam hati rakyat, la-siyama di kalangan kawan-kawan dari Pakatan rakyat terhadap PAS.

Disebabkan itulah, aku menulis article yang menggambarkan tidak bersetuju dengan cara Hasan Ali mengeluarkan kenyataan, kerana ia dilihat dapat menjadi ‘anak kunci’ UMNO untuk pekena PAS balik, malah dapat menggugatkan keyakinan kawan-kawan PKR dan DAP terhadap PAS itu sendiri.

Walau bagaimanapun, pada kenyataan Pemuda UMNO ini, salah seorang YB PAS di Selangor menyatakan kepadaku, tindakan pemuda UMNO itu membenarkan kenyataan Tok Guru Nik abdul Aziz yang menyebut, “UMNO dah jadi Majnun yang gilakan Laila”.. hahaha…

Laila anak raja, Majnun pula seorang pengembala kambing. UMNO sudah menjadi Majnun yang tergila-gila nak kawin dengan anak raja, iaitu PAS. Harapannya, laila tidak hingin pun, sebab Majnun menjadi gila kepada laila, bukan kerana dia tergilakan laila, tetapi sememangnya majnun sudah gila sejak dilahirkan lagi..isy isy.. UMNO memang gilaaa....

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
-utaraonline.net-

1 ulasan:

mack berkata...

akum memang itu lah perangakap umno tapi sayang nya tak mengena pasal PR dah faham kerja mereka bak kata tuan guru nik aziz pergi jahanam UMNO basi