"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu minuman keras dijelaskan Jumaat ini

SHAH ALAM, 5 Ogos : Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dan kakitangan kerajaan Selangor tidak dibenarkan bercakap atau membuat komen tentang isu penjualan minuman keras di Selangor sehingga satu penyelesaian diputuskan pada Jumaat ini.

Keputusan tersebut dibuat dalam mesyuarat MMKN hari ini setelah beberapa orang ahli MMKN membangkitkan isu penjualan minuman keras khususnya di kawasan penduduknya majoriti Muslim.

Langkah ini penting bagi mengelakkan kekeliruan yang boleh menyebabkan ketegangan di kalangan masyarakat yang majmuk di Selangor.

Kerajaan Negeri telah mengadakan dialog umum dengan pelbagai pertubuhan bukan kerajaan, persatuan penduduk dan sektor perniagaan berhubung dengan isu ini.

"Dengan ini kami yakin akan dapat mencapai satupenyelesaian yang munasabah bagi semua kaum di Selangor," kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tiada ulasan: