"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Patriotik vs Non-Patriotik

Oleh Prof Hj Sabirin Ehsan

Saya sangat terkejut dengat kenyataan Tan Sri Mahyuddin Yasin dalam akhbar Utusan Malaysia pada 3hb Ogos 2009 yang menuduh Dato' Sri Anwar Ibrahim sebagai Pengkhianat! Ini bukanlah kali pertama DSAI dtuduh dan dicerca sedemikian. Tun Dr Mahathir sendiri pernah melemparkan tuduhan sebegini samada secara langsung atau tidak langsung kepada DSAI. DSAI pernah dituduh sebagai agen Amerika dan pelbagai tuduhan keji lagi.

Persolannya; adakah dengan mengambil sikap menolak ISA dan mengadakan himpunan aman menentang kekejaman, kekerasan dan ketidakadilan ISA merupakan satu perbuatan khianat kepada negara? Adakah dengan menyeru orang ramai dan memberikan kefahaman kpd orang ramai tentang bahaya dan dan kemudhratan undang2 ISA kepada rakyat menjadi satu jenayah yang setaraf dengan pengkhianat negara?

Bagaimana dengan mereka yang telah mengambil jutaan ribu ringgit komisyen pembelian pesawar terbang dan kapalselam bukan merupakan pengkhianat negara. Bagaimana pula mereka yang telah mengakibatkan kegian billion ringgit diatas kertas disebabkan spekulasi matawang bukan seorang pengkhianat negara? Bagaimana pula dengan mereka yang terlibat melakukan pembunuhan untuk berada dipuncak kuasa, bukan seorang pengkhianat?

Persoalan ini amat menekan fikiran kita? Berjuang demi hak-hak yang ada dalam sistem demokrasi terpaksa menghadapi tuduhan sebagai pengkhianat bangsa, agama dan negara. Tidakkah mereka yang telah menghapuskan bahasa melayu dalam pengajaran sains dan matematik lebih dari pengkhianat? Tidakkah mereka yang menolah hukum hudud dan memperlekehkan hukum Allah merupakan pengkhianat kepada agamanya?

Rakyat perlukan jawapannya!!!
-tranungkite.net-

Tiada ulasan: