"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS gesa haramkan arak di S'gor

PAS Selangor mendesak kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu melaksanakan dasar mengharamkan penjualan alkohol di semua kawasan bermajoriti Islam.

Dalam sidang media hari ini, Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Dr Hassan Ali berkata pengharaman itu melibatkan Muslim sahaja tidak tidak mencanggahi hak bukan Islam untuk mengambil arak.

Ditanya sama ada cadangan itu adil kepada bukan Islam yang tinggal di kawasan majoriti Muslim, ADUN Gombak Setia berkata mereka terpaksa bergerak untuk membeli minuman itu.

Hassan juga menggesa kerajaan negeri menukar portfolio exco negeri Ronnie Liu, daripada DAP, yang didakwa "campur tangan dalam hal-ehwal Islam", portfolio yang disadang tokoh PAS itu.

Tambahnya, Liu yang mengawasi perjalanan pihak berkuasa tempatan tidak memahami larangan itu dan telah terkeluar daripada bidang kuasa yang diperuntukan bawah jagaannya.
-malaysiakini.com-

Tiada ulasan: