"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Antara saya dan Salah tiada masalah - Klopp

Agensi

London: Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp menegaskan tiada masalah antara dia dan Mohamed Salah selepas mereka bertelagah di West Ham hujung minggu lalu.

Dalam sidang akhbarnya selepas perlawanan itu, pengendali The Reds itu berkata segala-galanya sudah diselesaikan namun Salah berjalan kemudiannya berjalan memalui kawasan pertemuan berkata: "Akan ada api jika saya bercakap."

Seminggu selepas episod itu dan menjelang perlawanan berdepan Tottenham, Klopp berkata bahawa itu tidak ada yang luar biasa.

"Semuanya sudah diselesaikan. Tiada masalah. Jika kami tidak mengenali satu sama lain selama itu, saya tidak tahu bagaimana kami akan menanganinya, tetapi kami sudah mengenali satu sama lain begitu lama dan menghormati satu sama lain," kata Klopp.

"Saya rasa kita mempunyai hak untuk menangani perkara ini sepenuhnya bebas dari sebarang jangkaan dari luar. Ini bukanlah satu cerita yang penting. Secara umumnya, setiap orang berada dalam keadaan terbaik.

"Kita menang perlawanan, kita menjaringkan banyak gol, maka situasi mungkin tidak akan terjadi seperti itu kerana Mo tidak akan berada di bangku simpanan pada awalnya. Semuanya bergantung kepada satu sama lain."

Keadaan itu menimbulkan spekulasi tentang masa depan Salah, sebagai seorang pemain yang akan berusia 32 tahun pada bulan Jun dan hanya tinggal lebih dari setahun lagi kontrak lumayannya.

Bagaimanapun, memandangkan Klopp akan meninggalkan kelab itu pada penghujung musim, dia tidak akan terbabit dengan perbincangan mengenai kontrak penyerang bintang itu.

Sementara itu Ange Postecoglou mengakui Tottenham masih jauh untuk mencabar kejuaraan Liga Perdana tetapi percaya skuad itu akan berkembang daripada kesakitan yang mereka rasai pada masa ini.

Spurs mengalami kekalahan ketiga berturut-turut pada malam Khamis apabila kalah 2-0 kepada Chelsea, yang diikuti dengan kekalahan 3-2 di rumah kepada Arsenal pada Ahad lepas dan kekalahan empat gol ketika bertandang ke Newcastle pertengahan April.

Spurs mengalami kekalahan ketiga berturut-turut pada malam Khamis apabila tewas 0-2 di Chelsea disusuli kekalahan 2-3 di tempat sendiri kepada Arsenal Ahad lalu dan kekalahan empat gol ketika bertandang ke Newcastle pada pertengahan April.

Menjelang lawatan Ahad ke Liverpool, Postecoglou berkata: "Kami masih jauh tetapi ia tidak bermakna kami tidak boleh mencabar tahun depan.

Tiada ulasan: