"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Eskalator pusat beli-belah tiba-tiba ‘terkeluar’ pengunjung cemas tetapi tiada yang cedera

FMT Reporters

Pengunjung itu memuat naik gambar di media sosial menunjukkan sebahagian eskalator itu ‘terkeluar’ dan mengeluarkan bunyi yang kuat.
Gambar dimuat naik di media sosial menunjukkan keadaan sebuah eskalator di pasar raya di Kuala Lumpur yang ‘terkeluar’. (Gambar Bernama)
PETALING JAYA: Seorang pengunjung di sebuah pusat beli-belah popular di Kuala Lumpur berdepan detik-detik cemas selepas sebuah eskalator di premis itu dilaporkan tiba-tiba ‘terkeluar’.

Satu hantaran di platform media sosial Xiaohongshu menceritakan bagaimana pengunjung itu terdengar bunyi yang kuat ketika menaiki eskalator dan melihat beberapa bahagian tangga gerak itu terkeluar.

Kerana terkejut, pengunjung itu dan beberapa yang lain segera turun daripada eskalator tersebut.

Bagaimanapun, menurut hantaran yang ditulis dalam bahasa Cina itu, tiada yang cedera dalam kejadian itu.

Pengunjung itu turut menasihati orang ramai supaya berhati-hati dan tidak menggunakan fon kepala dengan muzik yang kuat supaya cepat bertindak sekiranya berlaku kecemasan.

FMT cuba mendapatkan komen daripada pengurusan pusat beli-belah tersebut.

Tiada ulasan: