"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rupanya Tok Pa bukan lagi ahli Bersatu, Muhyiddin pun baru tahu

N Faizal Ghazali

Muhyiddin Yassin berkata dia baru menyedari Mustapa Mohamed bukan lagi ahli Bersatu, walaupun bekas Menteri itu sudah keluar parti pada September lalu.

Menurut presiden Bersatu itu, dia juga tidak tahu berkenaan sebab yang membuatkan bekas ahli parlimen Jeli itu membuat keputusan tersebut.

“Saya baru dengar, saya baca berita yang dia tidak lagi ahli Bersatu. Saya tak dapat berita apa sebabnya.

“Mungkin (kerana) pilihan raya umum lepas dia tak nak bertandin,g dia lepaskan kawasan Jeli dan kita masih bertanding dekat situ.

“Tapi tak apalah itu pilihan Tok Pa, (dia) sahabat kita juga lagi,” katanya kepada media selepas program santai petang bersama penduduk Kampung Kepala Gajah di Simpang Ampat, hari ini.

Mustapa hari ini memaklumkan dia bukan lagi ahli Bersatu selepas dikaitkan dengan laporan kemungkinan akan menjadi calon di kerusi Parlimen Jeli sekiranya PRK diadakan.

Dia turut mengulangi pendirian yang pernah dinyatakan sebelum ini bahawa dia sudah pencen daripada politik.

“Saya ingin memaklumkan bahawa saya telahpun meletakkan jawatan sebagai ahli dan semua jawatan dalam parti Bersatu pada 30 September 2023,” katanya.

Sementara itu, Muhyiddin berkata dia berharap Mustapa akan sentiasa mengenang kerjasama mereka ketika bersama dalam parti itu.

“Walaupun begitu saya harap dia dapat mengingati kerjasama yang telah kita berikan sewaktu dia berada dalam Bersatu.

“Walaupun dia tak jadi ahli Bersatu dan mungkin takkan jadi ahli mana-mana parti. Agaknya sebab nak bebas dari politik, itulah (sebab) langkah yang diambil,” katanya lagi.

Tiada ulasan: