"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita jumpa wang lebih RM260,000 di rumah sewa

KOSMO
Tangkap layar menunjukkan kotak misteri yang berisi wang tunai dan perhiasan. - Tribunnews
BEIJING – Perbuatan seorang wanita mengembalikan semula wang tunai harta yang ditemuinya ketika membersihkan rumah sewa di China mengundang perhatian orang ramai, lapor akhbar Tribunnews semalam. 

Wanita bernama Jiang Jing Ping itu menemui sebuah kotak misteri yang disorok pada dinding rumah sewa baharunya.

Dia menemui wang tunai berjumlah 401,812 yuan (RM260,718). Kejadian berlaku di bandar Ningbo, timur China.

Bukan itu sahaja, beberapa perhiasan emas seperti cincin dan gelang turut ditemui di dalam kotak itu. 

“Pada hari kejadian, saya sedang membersihkan rumah yang baru disewa. Ketika membersihkannya, saya menemui sebuah kotak misteri.

“Apabila saya membukanya, di dalamnya ada wang tunai dan perhiasan. Saat itu, saya sangat keliru dan tidak tahu apa yang sedang berlaku,” kata wanita berkenaan yang dikenali sebagai Jiang Jing Ping.

Terkejut dengan penemuan itu, dia segera menghubungi persatuan komuniti setempat untuk mencari pemilik harta itu. 

Wanita itu tidak berniat untuk menyimpan harta itu, malah mahu memulangkan kepada pemilik sebenarnya. 

Bagaimanapun, pemilik harta tersebut dilaporkan telah meninggal dunia. – AGENSI

Tiada ulasan: