"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan Timbalan Menteri didakwa terbabit ilmu hitam

BERNAMA
Fathimath Shamnaz Ali Saleem. - Foto AGENSI
Fathimath Shamnaz Ali Saleem. - Foto AGENSI
NEW DELHI: Seorang timbalan menteri di Kementerian Perubahan Iklim, Alam Sekitar dan Tenaga Maldives ditahan oleh pihak polis.

Tidak jelas mengenai punca Fathimath Shamnaz Ali Saleem ditahan, tetapi laporan dalam talian pada Jumaat mendakwa beliau dikatakan terbabit dengan amalan ilmu hitam.

Shamnaz dan dua individu lain ditahan pada Ahad di ibu negara Male dan direman selama tujuh hari.

Beliau digantung daripada jawatannya bersama bekas suaminya, Adam Rameez, yang juga seorang menteri di Pejabat Presiden Mohamed Muizzu, menurut laporan di laman sesawang The Edition.

Kedua-duanya digantung tugas kerana siasatan yang sedang berjalan, menurut laporan itu yang memetik Jurucakap Presiden Heena Waleed.

Tiada ulasan: