"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pekerja ladang dihukum gantung bunuh adik kandung

NOR AINNA HAMZAH

SEREMBAN – Seorang pekerja ladang dijatuhkan hukuman mati di Mahkamah Tinggi, di sini, selepas dia didapati bersalah atas pertuduhan membunuh adik kandungnya di sebuah ladang kelapa sawit di Rantau, empat tahun lalu.

Hakim, Datuk Rohani Ismail menjatuhkan hukuman itu terhadap K. Paramasivam, 49, selepas mendengar hujahan dan rayuan mitigasi pihak pembelaan dan hujahan pemberatan pihak pendakwaan.

“Saya memutuskan bahawa tertuduh dijatuhkan hukuman gantung pada masa, tarikh dan tempat yang akan ditetapkan kemudian,” katanya.

Pada 25 Jun lalu, mahkamah sama telah mendapati Paramisivam bersalah di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas pertuduhan membunuh adik kandungnya, K. Tanjong Tuan, 40, di antara pukul 11 pagi hingga 1 petang di Ladang Kelapa Sawit, Linsum Rantau di sini pada 8 Jun 2020.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ala’uddin Baharom manakala tertuduh diwakili peguam Raftfizi Zainal Abidin.

Pada 11 Jun 2020, media melaporkan mayat seorang lelaki yang lengkap berpakaian dengan beberapa kesan kecederaan pada bahagian anggota badan telah ditemukan orang awam di sebuah ladang kelapa sawit di Rantau, di sini.

Tiada ulasan: