"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis siasat bahan digunakan suspek 'tidurkan' mangsa liwat

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
harisfadli@hmetro.com.my

Petaling Jaya: Polis sedang mengenal pasti bahan disyaki digunakan pelukis tatu bagi membuat pelanggannya tidak sedarkan diri sebelum dipercayai meliwat mangsa di sebuah premis, di sini, pada Selasa lalu.

Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Shahrulnizam Jaafar berkata, polis turut mengambil sampel asid deoxyribonucleic (DNA) mangsa bagi membantu siasatan.

Menurutnya, pihak polis juga sedang meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang diambil dari premis terbabit bagi membantu siasatan.

"Soal siasat ke atas suspek sedang dijalankan, antara fokus utama adalah mengenalpasti bahan digunakan bagi membuatkan mangsa tidak sedarkan diri," katanya hari ini.

Terdahulu Harian Metro melaporkan, niat untuk melukis tatu bunga di tangan bertukar episod malang buat seorang lelaki apabila menjadi mangsa liwat pelukis tatu di sebuah premis, Selasa lalu.

Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, mangsa seorang lelaki berusia 24 tahun datang ke kedai terbabit untuk melukis tatu di badannya sebelum dilaporkan tidak sedarkan diri.

Mangsa kemudian tampil membuat laporan polis sebelum menerima rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Susulan itu suspek yang juga seorang lelaki tempatan berusia 37 tahun ditahan di sekitar Sungai Way, di sini 12.05 tengah malam kelmarin bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan.

Suspek direman empat hari bermula 27 hingga 30 Jun.

Tiada ulasan: