"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat penolong guru besar ditemui dalam kereta selepas 13 hari dilaporkan hilang

Agensi
MAYAT Ruchakorn (gambar kecil) ditemui dalam kereta Toyota Vios di bawah jambatan di Chiang Mai selepas dilaporkan hilang sejak 16 Jun. FOTO KhaoSod
MAYAT Ruchakorn (gambar kecil) ditemui dalam kereta Toyota Vios di bawah jambatan di Chiang Mai selepas dilaporkan hilang sejak 16 Jun. FOTO KhaoSod
Bangkok: Penolong guru besar ditemukan sudah meninggal dunia dalam kereta miliknya di bawah jambatan di Chiang Mai, dekat sini selepas pencarian selama 13 hari.

Thethaiger melaporkan, Ruchakorn Jaisanti, 43, dilaporkan hilang sejak 16 Jun.

Ruchakorn juga dikenali sebagai Bank, berkhidmat sebagai penolong guru besar di San Pa Yang Nom School dan pemangku guru besar di Wat Chammathewi Kindergarten di Lamphun.

Lelaki itu dilaporkan hilang bersama kereta Toyota Vios berwarna perak, sekali gus membimbangkan ahli keluarga.

Susulan itu pihak polis melakukan usaha mencari termasuk meneliti rakam kamera litar tertutup (CCTV) dan mengumpul bukti lain di sepanjang laluan yang disyaki dilalui Ruchakorn, kereta Toyota Vios berwarna perak itu ditemui di bawah jambatan Ban Chiang Khang di Chiang Mai.

Polis turut menemui mayat Ruchakorn di dalam kenderaan itu.

Isterinya, Tan yang tiba di lokasi kejadian mengesahkan identiti mangsa.

Ketika ini, polis sedang melakukan siasatan untuk mengenal pasti punca sebenar kematian dan perkembangan lanjut akan diberikan dari semasa ke semasa.

"Hampir dua minggu ahli keluarga sangat risaukannya, kami tiada idea ke mana dia pergi atau apa yang berlaku kepadanya.

"Kita harap perkara ini tidak berlaku. Ruchakorn adalah seorang guru yang sangat berdedikasi disayangi dalam komuniti ini, kehilangannya sangat dirasai semua yang mengenalinya," kata rakan sekerja dari San Pa Yang Nom School.

Siasatan lanjut masih dijalankan untuk mengetahui punca kematian.

Tiada ulasan: