"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penguat kuasa direman ambil rasuah pinda kesalahan kes penipuan

KOSMO!
Seorang pegawai penguat kuasa ditahan reman SPRM kerana disyaki menerima rasuah sebanyak RM5,000.
PETALING JAYA – Seorang pegawai penguat kuasa ditahan reman Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki meminta dan menerima rasuah sebanyak RM5,000 bagi meminda seksyen kesalahan untuk kes penipuan.

Menurut sumber, suspek lelaki berusia dalam lingkungan 20-an itu ditahan ketika bertugas kira-kira pukul 9.40 malam semalam.

“Siasatan awal mendapati suspek telah meminta dan menerima wang rasuah berjumlah kira-kira RM5,000 daripada pengadu.

“Rasuah itu dipercayai sebagai balasan untuk meminda seksyen kesalahan bagi kes penipuan yang dikenakan kepada pengadu,” katanya hari ini.

Justeru, suspek direman selama lima hari sehingga 4 Ogos depan selepas perintah dikeluarkan Majistret Fatin Dayana Jalil di Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur.

Sementara itu, Pengarah SPRM Kuala Lumpur, Datuk Mohamad Fauzi Husin ketika dihubungi mengesahkan penahanan tersebut dan berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009. – KOSMO! ONLINE.

Tiada ulasan: