"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kamera rakam gergasi berbulu berlari laju

KOSMO!
SATU makhluk ganjil (kiri) berlari ke arah sekumpulan karibu di Artik. - Foto 94HJY
WASHINGTON  – Satu rakaman video dokumentari yang telah lama hilang merakam kelibat makhluk berbulu dipercayai Bigfoot berlari laju mengejar kawanan karibu, lapor portal berita Daily Star semalam.

Berjudul Great North dan diterbitkan pada 2001, dokumentari  itu meneliti landskap Artik di Kutub Utara.

Satu adegannya memaparkan Bigfoot sedang berlari mengejar kawanan karibu di tepi sebatang sungai.

Ia berlari mengejar haiwan mirip rusa itu selama beberapa saat sebelum hilang di bawah rabung kecil. 

Walaupun ramai menganggap makhluk itu mungkin kru filem, pengarah dokumentari, William Reeve menafikan kakitangannya yang berlari dalam rakaman tersebut.

Dalam temu bual bersama  saluran YouTube ThinkerThunker, Reeve berkata: “Tiada sesiapa di hadapan kamera kecuali saya yang ketika itu, berada di tepi sungai.

“Semua kru berada di tepi kamera. Tiada sesiapa yang berjalan kaki,” katanya.

Ditanya mengenai sama ada terdapat penduduk tempatan yang melalui kawasan itu, Reeve berkata: “Tidak sama sekali.”

Dia turut menafikan makhluk itu ialah beruang kerana ia berlari menggunakan dua kaki. – AGENSI

Tiada ulasan: