"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular not RM50 gambar Agong pertama senyum

KOSMO!
Not RM50 yang tular di media sosial dan menjadi perdebatan dalam kalangan pengguna.
PETALING JAYA – Kecoh di media sosial sejak beberapa hari lalu berhubung not RM50 yang dicetak dengan gambar Yang Di-Pertuan Agong MaIaysia pertama dalam keadaan tersenyum.

Sehubungan itu, seorang pengguna Facebook, Michelle tampil memberi amaran kepada orang ramai agar tidak ditipu dengan not palsu tersebut.

“Siapa yang terima wang kertas zaman sekarang perlu lebih berhati-hati terutama not RM50 dan RM100. Ingat! Perlu semak baik-baik.

“Ingat, jangan terambil not yang memaparkan gambar Agong tersenyum. Ia merupakan not palsu,” tegasnya.

Sementara itu, di ruangan komen pelbagai reaksi diberikan pengguna media sosial yang lain.

“Zaman sekarang ramai suka buat barang klon, termasuk duit untuk untung. Hati-hati semua, not RM50 memang banyak isu, ada yang sengaja ‘print’ guna kertas A4,” pesan Aien.

“Peniaga macam saya selalu dapat duit palsu dari pembeli, tak tahulah mereka sengaja atau mereka pun tak perasan itu duit palsu,” kongsi Normala. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: