"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis buru lelaki tunggang motosikal sambil makan piza

KOSMO!
Tangan kiri lelaki tersebut memegang kotak piza, manakala tangan kanannya memegang makanan itu sambil motosikal bergerak laju. – Istimewa
JAKARTA – Polis Indonesia menyiasat sebuah video tular menunjukkan seorang lelaki menunggang motosikal dalam keadaan kakinya memegang hendal, sementara tangannya memegang piza, lapor laman berita Detik semalam.

Menurut Ketua Unit Trafik Polis Metro Depok, Komisioner Polis Multazam Lisendra, pihaknya akan mengeluarkan saman ke atas individu terbabit.

“Polis mahu mengingatkan setiap pengguna jalan raya bahawa anda wajib menjaga tingkah laku semasa memandu,” katanya.

Sebelum itu, sebuah rakaman video tular menunjukkan lelaki berkenaan menunggang motosikal tanpa memakai topi keledar.

Tangan kirinya memegang kotak piza, manakala tangan kanan memegang makanan itu lalu ia dimakan sambil motosikal bergerak laju.

Lelaki berkenaan mengendalikan hendal menggunakan kaki kanannya.

Kejadian itu berlaku di Depok, wilayah Jawa Barat. – AGENSI

Tiada ulasan: