"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami durjana rantai isteri di pokok, tinggal dalam hutan 40 hari

Agensi
Keadaan Lalita Kayi Kumar ketika ditemui dalam hutan. FOTO Agensi
Keadaan Lalita Kayi Kumar ketika ditemui dalam hutan. FOTO Agensi
New Delhi: Seorang wanita warga Amerika ditemui dalam keadaan kurus kering selepas dirantai di pokok dan ditinggalkan oleh suaminya selama 40 hari di sebuah hutan.

Memetik laporan Mirror.uk, pasukan penyelamat di daerah Sindhudurg, kurang 466 kilometer (km) dari Mumbai, mendapati Lalita Kayi Kumar, 50, tidak boleh bercakap dan kurus kering.

Dia memberitahu kakitangan hospital yang mana dia diikat pada pokok dan suaminya mahu dia mati di situ.

Lalita ketika ditemui oleh penyelamat berada dalam keadaan yang menyayat hati.

Sebelumnya, dia ditemui oleh seorang gembala yang mendengar jeritannya meminta pertolongan dan menghubungi pihak berkuasa.

Dalam nota yang ditemui dalam begnya, Lalita merujuk perbuatan itu dibuat suaminya.

"Suntikan untuk psikosis melampau yang menyebabkan rahang terkunci teruk dan ketidakupayaan untuk minum apa-apa air. 40 hari tanpa makanan dan air. Suami mengikat saya pada pokok di dalam hutan dan berkata saya akan mati," tulisnya pada nota itu.

Wanita itu yang sudah berada di India selama lebih 10 tahun dibawa ke hospital bagi mendapatkan rawatan susulan.

Doktor berkata mereka percaya bahawa dia seperti mengalami masalah psikiatri.

"Wanita itu lemah kerana dia tidak makan apa-apa selama beberapa hari dan juga kerana kawasan itu mengalami hujan lebat," kata polis Maharashtra menurut laporan media tempatan.

Polis kini sedang mencari suaminya, selain cuba mengesan saudara mara wanita itu di India.

"Kami tidak tahu berapa lama dia diikat pada pokok itu. Kami percaya suaminya, yang berasal dari Tamil Nadu, mengikatnya di sana dan melarikan diri," kata polis.

Tiada ulasan: