"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

480 ahli keluar parti, Bersatu Nenggiri didakwa ‘lumpuh’

Faiz Zainudin

GUA MUSANG: Seramai 480 ahli Bersatu di DUN Nenggiri hari ini mengumumkan keluar parti dan menyertai Umno berkuatkuasa hari ini.

Penyertaan mereka diketuai bekas timbalan ketua Bersatu Gua Musang Che Ariffin Hussin yang disaksikan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Zahid Hamidi dalam satu majlis di Pusat Daerah Mengundi Jerek.

Che Ariffin mendakwa tindakan keluar parti itu sekali gus menyaksikan semua 12 cawangan Bersatu di Nenggiri ‘lumpuh’.

Bersatu Nenggiri ketika ini kosong jumlah ahli, katanya.

Sementara itu, Zahid mengesahkan menerima borang permohonan keahlian tersebut ke dalam Umno dan mengalu-alukan penyertaan mereka ke dalam parti itu.

Penyertaan mereka kerana telah hilang kepercayan kepada kepimpinan Bersatu. Hal ini berlaku mungkin disebabkan kerjasama antara Bersatu dan PAS, di mana PAS bukan sahaja ‘menunggang’ Islam tetapi rakan politiknya, Bersatu, katanya.

PRK DUN Nenggiri 17 Ogos depan menyaksikan pertembungan dua penjuru antara Barisan Nasional (BN) dan PAS.

BN mempertaruhkan Ketua Pemuda Umno Kelantan Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani manakala PAS diwakili bekas timbalan ketua Pemuda PAS Gua Musang Mohd Rizwadi Ismail.

Tiada ulasan: