"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Model dibunuh dan dikerat, polis masih cari kepala

Agensi
Abby Choi. - FOTO Instagram
Abby Choi. - FOTO Instagram
Hong Kong: Polis telah menahan bekas suami Abby Choi, model Hong Kong yang dibunuh kejam.

SCMP melaporkan, lelaki berkenaan ditangkap di kawasan pantai Tung Chung kira-kira jam 1 tengah hari pada Sabtu.

"Kemungkinan dia sedang menunggu bot laju untuk melarikan diri dari bandar secara haram," kata laporan itu.

Pihak berkuasa menyifatkan pembunuhan itu sebagai "terancang" namun ia terbongkar semalam apabila polis menemui bahagian mayat Choi di sebuah rumah di Lung Mei Tsuen Tai Po.

Choi dilaporkan hilang pada Selasa.

Menurut pihak berkuasa, jenayah berkenaan dipercayai telah dirancang oleh bekas bapa mertua Choi yang merupakan bekas pegawai.

Menurut sumber, ia dikatakan berpunca daripada rasa tidak berpuas hati dengan pengendalian sebuah kediaman mewah.

Sebelum ini media melaporkan, polis Hong Kong telah membuat tiga tangkapan membabitkan bapa mentua, ibu mentua dan abang ipar mangsa.

Sebahagian mayat Choi ditemui di sebuah rumah kampung yang didirikan sebagai tapak penyembelihan, kata polis.

Ketika ini polis masih mencari kepala mangsa.

Polis berkata, sebahagian anggota badan mangsa telah ditemui di dalam peti sejuk.

Rumah yang menjadi lokasi pembunuhan itu berlaku dilengkapi gergaji elektrik dan pengisar daging yang telah digunakan untuk mengisar daging manusia.

Terdapat dua periuk rebusan dipercayai mengandungi tisu manusia ditinggalkan di tempat kejadian.

Tiada ulasan: