"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami dukung, lempar isteri ke laut dari kapal


GAMBAR CCTV yang menunjukkan aksi sebelum berlaku kejadian seorang isteri dilempar dari kapal ke laut. -AGENSI

JAKARTA: Polis akhirnya menemukan jawapan terhadap tindakan seorang suami yang mendukung dan melempar isterinya ke laut dari kapal Merak-Bakauheni.

Lapor detik.com, Ketua Polis Lampung Selatan, AKBP Edwin berkata, si suami dikatakan mengaku berbuat demikian kerana mendapat bisikan ghaib.

“Dari keterangan pelaku, ketika ditanya salah seorang pegawai keselamatan kapal, pelaku mengakui menerima bisikan ghaib.

“Jadi, atas dorongan suara yang meminta pelaku menjatuhkan isterinya, pelaku akhirnya melakukannya,” kata Edwin.

Edwin mengatakan sehingga kini, pihaknya masih melakukan penyiasatan berhubung kes berkenaan.

Malah, polis pelancong Lampung Selatan kini masih mencari identiti pasangan suami isteri yang disebut-sebut yang merupakan warga Lampung Tengah.

“Masih kami cari pasangan ini. Berdasarkan informasi dari pihak kapal, mereka ini warga Lampung Tengah,” jelasnya.

Difahamkan aksi suami yang melempar isterinya dari sebuah kapal terakam dalam kamera litar tertutup (CCTV) dan menjadi tular dalam media sosial.

Dalam CCTV, pada mulanya, kelihatan
seorang isteri duduk di salah satu kerusi di atas kapal diikuti suaminya.

Tiba-tiba, suami tersebut mendukung wanita berkenaan dan kemudian melemparnya ke laut.

Tiada ulasan: