"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PMX: Pelaburan Tesla, SpaceX bakal wujud puluhan ribu peluang kerja

Faiz Zainudin
Tesla akan membuka ibu pejabat di Selangor tahun ini. (Gambar AFP)
GOMBAK: Perdana Menteri Anwar Ibrahim menjangkakan hasil pelaburan daripada perbincangannya dengan pemilik Tesla yang juga pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif SpaceX, Elon Musk bakal membuka puluhan ribu peluang pekerjaan di Malaysia.

“Perbincangan dengan Elon Musk tadi adalah satu perkembangan yang baik tentang peningkatan dalam kemasukan kenderaan elektrik (EV).

“Kalau (pelaburan) skali SpaceX dan EV itu akan melibatkan puluhan ribu kerja mahir,” katanya ketika ditemui selepas solat Jumaat di Masjid Al-Khairiyah Taman Sri Gombak.

Tiada ulasan: