"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Syahredzan tuntut bekas Adun Bangi mohon maaf, bayar pampasan atas fitnah

Bernama
Syahredzan Johan berkata peguamnya sudah menghantar surat kepada Mohd Shafie Ngah menuntut permohonan maaf dan pampasan.
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Bangi Syahredzan Johan memberi tempoh 48 jam kepada Mohd Shafie Ngah untuk memohon maaf dan membayar pampasan susulan kenyataan fitnah dibuat Yang Dipertua PAS Bangi itu.

Syahredzan berkata, peguamnya hari ini menghantar surat tuntutan kepada Shafie berhubung perkara itu.

Katanya, Shafie, yang juga bekas Adun Bangi membuat beberapa kenyataan fitnah terhadapnya dalam dua majlis Perikatan Nasional (PN) diadakan pada Oktober 2022 dan awal bulan ini, yang turut disiarkan di media sosial selain mendapat liputan media.

Beliau menegaskan, jika tuntutan itu tidak dipenuhi dalam masa 48 jam, tindakan guaman akan diambil terhadap Shafie.

“Kenyataan-kenyataan yang dipertikaikan tersebut tidak benar sama sekali dan merupakan fitnah terhadap saya,” katanya dalam kenyataan di Facebook.

Syahredzan yang juga setiausaha politik kepada veteran DAP Lim Kit Siang berkata, beliau terbuka untuk dikritik mengenai prestasinya sejak dipilih menjadi Ahli Parlimen Bangi tahun lalu.

Namun, katanya, PN lebih berminat bermain politik fitnah serta kebencian, bukannya politik matang atau sejahtera.

Tiada ulasan: