"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita didakwa simbah asid menangis di mahkamah

Suraya Roslan
surayaroslan@mediaprima.com.my
WANITA warga emas yang didakwa menyimbah asid ke arah suami isteri dan anak mereka tiba di Mahkamah Selayang hari ini. FOTO Aswadi Alias.
WANITA warga emas yang didakwa menyimbah asid ke arah suami isteri dan anak mereka tiba di Mahkamah Selayang hari ini. FOTO Aswadi Alias.
Selayang: Wanita menangis teresak-esak ketika dibawa ke Mahkamah Majistret, di sini, hari ini untuk didakwa atas pertuduhan menyimbah asid kepada suami isteri, minggu lalu.

Warga emas itu yang tiba pada 9 pagi, dengan memakai jubah biru, diiringi anggota polis.

Semalam, Pemangku Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Noor Arifin Mohamad Nasir berkata, suspek berusia 60-an akan didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan menggunakan senjata.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan wanita berusia 60-an bersama suami yang juga pengusaha kedai roti naan menempuh detik cemas apabila disimbah asid semasa memasuki lif di Pangsapuri Laksamana Jaya, Batu Caves, Gombak.

Kejadian itu berjaya dirakam kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di bangunan pangsapuri terbabit.

Ia kemudiannya tular di media sosial, memaparkan seorang individu berdiri berhampiran mangsa, semasa menunggu lif sebelum bertindak menyimbah cecair dipercayai asid.

Mangsa dan suaminya warga Pakistan menerima rawatan di Hospital Selayang. Enam hari selepas kejadian, seorang wanita warga emas ditahan bagi membantu siasatan kes itu.

Tiada ulasan: