"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bukan hisap vape, hisap pen? : Ahli Parlimen PN mahu saman jurugambar

FMT Reporters
Gambar tular menunjukkan Ikmal Hisham Abdul Aziz didakwa menghisap vape di Dewan Rakyat. (Gambar Twitter Sadiq Asyraf)
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Tanah Merah Ikmal Hisham Abdul Aziz mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap seorang jurugambar yang menuduh dan memuat naik gambar beliau “menghisap vape” ketika di Dewan Rakyat Selasa lalu.

Katanya, pegawainya juga akan membuat satu laporan polis berhubung perkara itu di IPD Dang Wangi pada petang ini, lapor Sinar Harian.

“Kita akan buat (tindakan undang-undang). Satu kenyataan media juga akan dikeluarkan selepas laporan polis selesai dibuat,” katanya yang dipetik akhbar itu.

Terdahulu, seorang jurugambar Perdana Menteri Anwar Ibrahim memuat naik gambar Ikmal dilihat seperti menghisap vape ketika keluar dari Dewan Rakyat. Gambar itu kemudiannya tular di media sosial.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen Perikatan Nasional itu menafikan dakwaan tersebut dan menjelaskan apa yang dipegangnya ketika itu adalah pen.

“Semua orang tahu saya bukan kaki merokok, duduk sebelah orang merokok pun saya tak tahan, apatah lagi merokok, hisap vape jauh sekali,” katanya.

Bagaimanapun, Ikmal berkata beliau sedia memberikan penjelasan berhubung dakwaan itu.

Sementara itu, Speaker Dewan Rakyat Johari Abdul berkata beliau akan menghantar surat kepada Ikmal bagi menuntut penjelasan.

Tiada ulasan: