"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dakwa ‘orang Melayu hilang kuasa’, polis rakam keterangan Muhyiddin

FMT Reporters

PETALING JAYA: Muhyiddin Yassin sekali lagi dirakam keterangan hari ini oleh polis susulan kenyataannya mendakwa orang Melayu akan hilang kuasa ketika berkempen pada PRK Simpang Jeram lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Mohd Shuhaily Mohd Zain, mengesahkan perkara itu.

Menurut Berita Harian, Muhyiddin yang juga pengerusi Perikatan Nasional (PN) hadir memakai baju berwarna hitam, tiba di pejabat Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (Mida) di Jalan Sentral, Kuala Lumpur kira-kira 9.15 pagi.

Sebelum ini, media melaporkan, tindakan itu dilakukan Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman di bawah Seksyen 4(A) Akta Kesalahan Pilihan Raya dan Seksyen 233 Akta Komunikasi Multimedia 1998.

Pada 3 Sept lalu, bekas perdana menteri itu dikatakan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman dalam ceramah kempen Simpang Jeram.

Tiada ulasan: