"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes Ebit Lew: Polis siasat dakwaan Mondy kena rogol

Malaysiakini 

Pendakwah terkenal, Ebit Lew, dilaporkan turut disiasat atas dakwaan merogol berdasarkan aduan yang dibuat pempengaruh dari Indonesia, Mondy Tattoo.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Mohd Shuhaily Mohd Zain yang mengesahkan perkara itu berkata, ketika ini Mondy masih berada di Malaysia.

Katanya kes tersebut akan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan iaitu kerana kesalahan merogol.

"Sebaik sahaja tiba di Malaysia (dari luar negar), Ebit Lew membuat laporan polis berkaitan dakwaan fitnah terhadapnya, dan satu lagi laporan polis bagi menafikan kes rogol," katanya yang dipetik portal Sinar Harian hari ini.

Pada masa sama, Mohd Shuhaily menjelaskan polis merampas telefon bimbit Mondy seperti yang didakwa sebelum ini adalah untuk memastikan semua maklumat yang diperoleh sepadan dengan apa yang dilaporkan dalam dakwaannya.

Langkah itu,katanya, dibuat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan, Seksyen 500 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998.

"Kita (polis) ambil telefon Mondy untuk siasatan kerana memang ada peruntukan undang-undang bagi tindakan tersebut," katanya.

Tiada ulasan: