"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Salah menjaringkan gol ketiga untuk mengalahkan kelab LASK dari Austria

Mujur Liverpool menang

AFP
JARINGAN ketiga The Reds menerusi Mohamed Salah. FOTO FB Liverpool FC
JARINGAN ketiga The Reds menerusi Mohamed Salah. FOTO FB Liverpool FC
Paris: Liverpool bangkit daripada ketinggalan untuk mengenepikan tentangan kelab Austria, LASK dengan 3-1 dalam aksi Kumpulan E Liga Europa awal pagi tadi.

Skuad The Reds yang kembali beraksi di pentas kedua tertinggi kelab-kelab Eropah selepas muncul naib juara pada 2016 lalu itu, begitupun membuat 11 pertukaran dalam kesebelasan utama dengan merehatkan kebanyakan tonggak bintang.

Percaturan Jurgen Klopp itu hampir memakan diri apabila LASK yang mendapat sokongan padu penyokong sendiri di Raiffeisen Arena terlebih dulu di depan menerusi Florian Flecker di minit ke-14 menerusi satu sepakan kencang tepat ke gawang pelawat.

Bersambung babak kedua menyaksikan Klopp tiada pilihan lain apabila mula memasukkan beberapa pemain utama antaranya Luis Diaz dan Mohamed Salah.

Pertukaran itu membuahkan hasil bermula dengan sepakan penalti apabila Diaz dijatuhkan oleh pertahanan tuan rumah, dan Darwin Nunez yang ditugaskan mengambil sepakan itu berjaya mengikat kembali kedudukan 1-1 di minit 56.

Impak kemasukan Diaz nyata berbaloi apabila kali ini dia pula mencetak nama selaku penjaring di minit 63 selepas menerima hantaran silang Ryan Gravenberch.

Salah juga tidak mahu terlepas meletakkan namanya dalam senarai penjaring dua minit sebelum tamat masa sebenar sekali gus menghadiahkan tiga mata berharga buat Liverpool pada aksi pertama kempen Liga Europa itu.

Hasil kemenangan itu, anak buah Klopp kini memimpin carta Kumpulan E selepas dalam satu lagi pertemuan antara Toulouse dan Union Saint-Gilloise terikat 1-1 yang berlangsung di Stadium Lotto Park.

Tiada ulasan: