"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr Dzulkefly menteri kesihatan ganti Zaliha

Mohd Farhan Darwis

PETALING JAYA: Tiga bekas menteri Dzulkefly Ahmad, Johari Ghani dan Gobind Singh Deo kembali menganggotai Jemaah Menteri dalam rombakan pertama di bawah pentadbiran Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Dalam pengumuman dibuat Anwar, Dzulkefly daripada Amanah mengambil alih portfolio kesihatan daripada Dr Zaliha Mustafa. Ahli Parlimen Kuala Selangor itu pernah memegang jawatan itu dari 2018 hingga 2020.

Johari, Ahli Parlimen Titiwangsa pula dilantik sebagai menteri perladangan dan komoditi yang sebelum ini disandang Timbalan Perdana Menteri Fadillah Yusof.

Naib presiden Umno itu pernah memegang jawatan menteri kewangan kedua dari 2016 hingga 2018.

Sementara itu, Gobind, Ahli Parlimen Damansara dilantik menteri digital.

Tiada ulasan: