"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pusat beli-belah di Puchong ditenggelami banjir

FMT Reporters
Tangkap layar video tular di media sosial menunjukkan keadaan kawasan pusat beli-belah IOI Puchong yang ditenggelami banjir.
PETALING JAYA: Hujan lebat yang melanda sejak petang tadi mengakibatkan sebuah pusat beli-belah di Puchong ditenggelami air.

Satu rakaman video tular di media sosial menunjukkan beberapa pengunjung terpaksa meredah air dalam kawasan premis IOI Puchong manakala berpuluh kenderaan di kawasan parkir juga terjejas.

Susulan itu, Unit Pengurusan Bencana Majlis Bandaraya Subang Jaya (MBSJ) telah mengeluarkan amaran tahap tiga atau bahaya di kawasan IOI Puchong pada 6.46 petang tadi.

Dalam amaran itu semua agensi terlibat pengurusan bencana diminta bersedia untuk pelaksanaan operasi bantuan bencana di bawah bidang kuasa masing-masing.

“Diminta kepada semua pengguna jalan raya yang akan melalui jalan tersebut supaya merancang dan mencari laluan alternatif bagi mengelak kawasan tersebut.

“Semua penduduk berdekatan supaya mengambil langkah berjaga-jaga dan bersedia untuk berpindah sekiranya diarahkan oleh pihak berkuasa,” menurut notis itu di Facebook MBSJ.

Tiada ulasan: