"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki maut direnjat elektrik ketika bertukang

FMT Reporters
Beberapa anggota bomba membantu membawa turun mayat mangsa yang maut akibat terkena renjatan elektrik di Machang, Kelantan. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Pemandu lori maut dipercayai terkena renjatan elektrik ketika melakukan kerja pertukangan di bumbung rumahnya di Machang, Kelantan, petang semalam.

Ketua Polis Machang, Mohd Adli Mat Daud, berkata mangsa, Johari Tahar, 54, sebelum itu ditemukan tidak sedarkan diri oleh isterinya kira-kira 5 petang.

Katanya, mangsa melakukan kerja pertukangan sambil dibantu isterinya sebaik pulang dari tempat kerja.

“Ketika bertukang, mangsa memegang kerangka besi bumbung dan dipercayai terkena renjatan elektrik.

“Isteri mangsa menjerit meminta pertolongan dan didengari jiran yang juga anak saudara mangsa. Dia kemudian menghubungi talian 999 untuk bantuan,” katanya dalam kenyataan, menurut Harian Metro.

Beliau berkata, mangsa berjaya dibawa turun dengan bantuan pasukan Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Machang pada 7 malam dan disahkan meninggal dunia.

“Mayat dihantar ke Hospital Machang untuk tindakan lanjut,” katanya.

Sementara itu, Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Machang, Mokhtar Che Mah, berkata tujuh anggota ke lokasi sebaik menerima panggilan pada 5.18 petang.

Katanya, kerja menyelamat dilakukan segera sebelum operasi ditamatkan sepenuhnya pada 7.18 malam.

Tiada ulasan: